۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

گریه کنید ایرانی ها....

بنیاد جهانی ویکی پدیا، ده شخصیت بزرگ هزاره دوم را که بر جهان اثر گذاشتند، معرفی کرد. یوهان سباستین پری باخ، مدیر این موسسه اعلام کرد، به هر کدام از کشورهایی که دانشمندان آن جایزه «ویکی سال» را دریافت کنند، ده میلیون دلار جایزه اهدا می‌کند.

براساس اعلام این موسسه جهانی، ده شخصیت برتر هزاره قبل چنین معرفی شدند:

آلبرت اینشتین، ریاضیدان آمریکایی

بیل گیتس، مخترع آمریکایی

مولوی، شاعر و ترانه‌سرای اهل ترکیه!!!!

زکریای رازی، دانشمند بزرگ عرب!!!!!

حکیم عمر خیام، دانشمند بزرگ افغانی!!!!!

اسحاق نیوتن، دانشمند بزرگ انگلیسی

ابن سینا، دانشمند و پزشک عربستان سعودی!!!!!

فردوسی طوسی، شاعر بزرگ روسی!!!!!

فردریش نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی

دکتر کامران وفا، فیزیکدان بزرگ آمریکایی!!!!!

۱۰ نظر:

محمود گفت...

وقت خواندن یکی از پستهای قبلیتان به نام "خوب بخندید نوبت گریه هم فرا میرسد" نخندیدم. خوب نبودم که بخندم اما این جا نمیدانم چه کنم. باز هم خوب نیستم. بویژه اینکه اکنون که وبلاگتان باز است سمفونی خلیج فارس فخرالدینی هم پخش میشود" زنده باد زنده باد زنده باد ایرانزمینم سرزمینم سرزمین نازنینم"...درد دارد این خبرها. گریه دارد این دردها

محمود گفت...

وقت خواندن یکی از پستهای قبلیتان به نام "خوب بخندید نوبت گریه هم فرا میرسد" نخندیدم. خوب نبودم که بخندم اما این جا نمیدانم چه کنم. باز هم خوب نیستم. بویژه اینکه اکنون که وبلاگتان باز است سمفونی خلیج فارس فخرالدینی هم پخش میشود" زنده باد زنده باد زنده باد ایرانزمینم سرزمینم سرزمین نازنینم"...درد دارد این خبرها. گریه دارد این دردها

جيم انور گفت...

ناراحت جایزه که نیستم بهتر که به ما ندادند، چون احتمالا منجر به پخش مستقیم سخترانی آقاهه می شد و باز هم مدیریت جهان و از این حرفا. اما واقعا چی کار باید کرد ؟ نمیشه مثل خلیج فارس که گوگل رو مجبور کردیم، یه بلایی هم سر این بیاریم؟ حالا زکریا ومولوی و ابن سینا و خیام و وفا هیچی؛ فردوسی رو چه طور روس کردن؟؟؟

رونیک گفت...

درود بیکران جای گریه داره والبته جای تاسف بسیار چون مولوی وفردوسی وابن سینا اهل ایران اصیل واریایی بودند ودرحال حاظر ما یک شعبه از عربستان هستیم وحکومت نیز کلا خودش رو ایرانی حساب میکنه بذاریم حداقل این نوابغ رو کشورهایی از خوشون بدوننکه کمی قدر واهمیت برایشان قایل باشند نه ما که تکلیفمون با خودمون نیز روشن نیست ...
هنوز منتظرهستم
پایدارباشید

فلور گفت...

خوب فقط نباید به حال خودمون گریه کنیم... به حال بنیاد جهانی!!! ویکی پدیا هم باید گریست با اون لقب جهانی که یدک میکشه!
اگر دقت کنین از مولوی و خیام که بگذریم
دکتر وفا هم که تو امریکا به این درجه از رشد علمی رسیدن ، اما حکیم بوعلی سینا اهل بخارا بوده ساکن ایران باستان چطور سر از عربستان درآورده؟
یا فردوسی ساکن توس خراسان بوده و تمام اشعارش به پارسی هست و یک کلام روسی یا عربی نداره چطور سر از روس درآورده؟
دوست ندارم دایی جان ناپلئون بازی در بیارم اما برای من این تعیین ملیت کاملا مغرضانه هست... اون هم از سوی موسسه ای جهانی ...

مهتا گفت...

این واقعی هست؟؟

لی گفت...

این خبر جدی است یا ....؟؟؟؟؟

حمید گفت...

سلام
منبع؟

ناشناس گفت...

من از بس از این خبرهای وحشتناک شنیده ام باور می کنم هر چند باورش عجیب باشد.
نازنین

Lily گفت...

معمولا مجبور بوده ام برای همه توضیح بدهم که ایران کشور عربی نیست و زبان ما فارسی است ولی وقتی یک دوست استرالیایی که از قضا بیست سال در یک کشور عربی زندگی کرده بوداز من خواست فارسی صحبت کنم و او در هر جمله من چندین کلمه عربی را تشخیص داد فهمیدم فاجعه از آنی که من فکر می کنم بزرگتر است.