۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

لطفا ، دروغ ممنوع .......


روایت اول : سرش را پایین انداخت و گفت : ببخشید دروغ گفتم ، نمی خواستم دوستم از دستم ناراحت شود. ترسیدم دیگر با من بازی نکند.
روایت دوم : مامان ، اگه می خواهید اسم منو توی اون دبیرستان بنویسید باید حتما با چادر برای ثبت نامم بیایید.آنها فقط بچه مذهبی ها را ثبت نام می کنند. بابا هم چند روز ریش اش را نزند.
روایت سوم : دیدی چه جوری استادو پیچوندم .، کیف کردی . گفتم چون مادرم جراحی قلب داشت پروژه آماده نشد ، تا هفته دیگه ازش مهلت گرفتم .
روایت چهارم : خودت می دونی که اگه فامیل بفهمه مهریه من کمتر از مهریه دختردایی  تو شد ، خیلی بد می شه ، بهتره راستشو به آنها نگیم .
روایت پنجم : حواست باشه ، به بچه ها هم بگو ، اگه زنم بفهمه که من با شما به مسافرت می آم و ماموریتی در کار نیست زندگی ام جهنم میشه ها.
روایت ششم : بله قربان ، البته واقعیت چیز دیگری است . اما اگر نظر شما این است که آمار مورد نظر شما در جلسه مطبوعاتی ارائه شود ، آن را اعلام می کنیم.
روایت هفتم : عزیزم ، بهتر است بچه هایمان بویی از این قضیه نبرند. سر فرصت راستش را به آنها می گوییم .
روایت هشتم : آدم که راست زندگی اش را به همه نمی گه مادر ، چشم مردم شوره ، زندگی ات را به باد می دن.
روایت نهم : حواست باشه حرفی از مال و اموالی که از پدرت به ارث رسیده با کسی نزنی ، اصلا بگو جز بدهی و چک برگشتی چیزی از آن خدابیامرز برایمان نماند . متوجهی که چی می گم .
روایت دهم : کشور ما آزادترین کشور جهان است . تمام مردم دنیا حسرت زندگی مردم ما را می خورند. صنایع ما پیشرفته ترین صنایع دنیاست . ما در تکنولوژی حرف اول را در جهان می زنیم . مدیریت ما زبانزد خاص و عام است و همه دنیا برای حل مشکلاتشان از ما راه حل می خواهند.
نتیجه : همه ایرانیان از کوچک و بزرگ ، راستگوترین مردمان روی کره زمین هستند.
..................
پی نوشت اول : رسانه های سبز با دروغ سازمان یافته دولتی مقابله کنند
مهندس موسوی با بیان اینکه همه باید بدانند گسترش دروغ با این ابعاد می تواند یکی از علایم زوال یک نظام محسوب شود ،افزود :”دروغ سازمان یافته مشرعیت زداست و ما امروز با دروغ سازمان یافته روبرو هستیم و رسانه های مجازی سبز باید حداکثر تلاش خود را در زمینه بر ملا کردن ابعاد این پدیده شوم و رو به گسترش به کار گیرند،هنرمندان نیز همانگونه که با خلق پوستر جاودانه “دروغ ممنوع” موجی از حساسیت نسبت به دروغ را ایجاد کردند،امروز نیز از طریق تولید کلیپ ها و کاریکاتورها و پوسترها و سایر روشها باید با این پدیده شوم مقابله کنند.ما باید در مقابل هر تحلیل آمیخته به دروغ تحلیلی مبتنی بر درستی و حقیقت در اختیار مردم مان بگذاریم.اگر چه در این راه توش و توان مان به اندازه اقتدارگرایان نباشد.”(+)
پی نوشت دوم : با ریشه کن کردن دروغ  ،جامعه به سمت اصلاح پیش خواهد رفت . بیایید مبارزه با دروغ را از خودمان آغاز کنیم .
پی نوشت سوم : بهضت مبارزه با دروغ ، عضو می پذیرد . در صورت تمایل عضو شوید و عزمتان را برای مبارزه با دروغ ،در هر جای ممکن (خانه ، کوچه ، خیابان ، اداره ، بازار و......) جزم کنید . برای شروع ، ما تصمیم داریم هر هفته مطلبی در مذمت دروغ بنویسیم ، شما چطور ؟

هیچ نظری موجود نیست: