۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

خانه از پای بست ویران است ......... خواجه در بند نقش ایوان است


از نگاه آن طرفی ها :
زمین اش چند وقت پیش به بهایی گزاف خریداری شده است . در یک محله قدیمی و گرانقیمت واقع شده که اکثر خانه هایش به دلیل قدمت و زیبایی ، ثبت ملی شده اند. اهالی محل از اینکه شهرداری منطقه آنها را در جریان قرار نداده و با آنها مشورت نکرده است ناراضی اند. می گویند دقیقا کنار یک کلیسای قدیمی است و مسئولین کلیسا نگران آسیب و تخریب ناشی از تاثیر هوای خروجی سیستمهای تهوبه و رطوبت آن بر بنای کلیسا هستند. با وجود آنکه نقشه اش در ماه ژانویه به شورای محلی کنزینگتون و چلسی ارائه گردیده است ، اما ساکنان و کسبه این منطقه می گویند تنها در ماه گذشته یعنی دو هفته پس از پایان نظرخواهی در این باره، از موضوع باخبرشده‌اند.هفته گذشته ساکنان، کسبه و مردم منطقۀ گرانقیمت کنزیگتون لندن، از ولیعهد انگلستان خواسته اند شخصا وارد عمل شده و مانع ساخت گردد .
از نگرانی های عمده آنها، از بین رفتن بافت قدیمی و آسیب خوردن به زیبایی منطقه به دلیل ناهماهنگی معماری آن با دیگر ساختمانهای موجود می باشد. دلیل دیگر مخالفتشان را ، احتمال برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل آن و از بین رفتن آسایش و آرامش محل عنوان می کنند.
از نگاه این طرفی ها:
صرف هزینه ای معادل یک صد و پنجاه میلیارد تومان برای ساخت آن ، در حالی که مناطق محروم کشور، هنوز دچار مشکلاتی در زمینه آب آشامیدنی و مدرسه هستند، آمار کودکان کار روزبه روز بیشتر می شود، صنایع در حال ورشکستگی اند وبه تعداد بیکاران بطور روزانه اضافه می شود ، هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد.
هزینه ی سنگینی که به بیت المال وبودجه کشور تحمیل می شود ومانند دیگربریزوبپاش هایی همچون برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور و باج دهی به برخی افراد جهت کسب مشروعیت برای دولت، از جیب ملت به تاراج می رود .
و جالب است این اتفاق زمانی در حال وقوع می باشد که محمود احمدی نژاد، عدم تمکین به مصوباتی همچون تامین بودجۀ دو میلیاردی برای مترو را، نداشتن بودجه عنوان می کند .
...........................
 همه این صحبت ها در مورد ساختمان سفارتخانه ای است که هیچ نیازی به ساختن آن نیست . سفارتخانه آتی ایران در لندن که با کلیسای سن اگوستین (کلیسای باستانی انگلستان)، فقط چند متر فاصله خواهد داشت، نقشه ی آن توسط آرمین دانشگر، آرشیتکت ایرانی مقیم اطریش بصورت بنایی پنج طبقه، با سنگ مرمر و پنجره های نامنظم طراحی شده است ، نکته قابل توجه این طرح، نمایش علامت های صلیب شکسته (نازیسم) در ابعاد مختلف آن است.
پ ن :
- در کنار پاسارگاد چندین هزار ساله ما ، سد سیوند می سازند به چه خوبی و فریاد نگرانی ما از تاثیر رطوبت و تخریب ساختمان آن به گوش هیچ بنی بشری نمی رسد به سادگی .
- آنها پیش بینی اعتراضات آینده را می کنندو بعضی از ما، افسوس می خوریم و غر می زنیم چرا همه چیز تمام شد
- تقریبا هیچکدام از ما نمی دانیم چگونه  سفارتخانه ی کشوری،در همسایگی ما واقع شده است و اصلا نمی دانیم  دانستن این چگونگی به ما هم ربط دارد یا نه ؟
- شنیده ایم "دارندگی برازندگی است "، اما هیچوقت نگفته اند برازندگی اجباری ، دارندگی می آورد یا نه ؟

هیچ نظری موجود نیست: