۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

مملکت گل و بلبل


من با شجاعت تمام اعتراف می کنم واقعا هیچوقت نفهمیدم از شنیدن این آمارها باید به خود ببالم و به وجود مسئولین مقتدر کشورم افتخار کنم یا نه ؟
من با جسارت تمام اعتراف می کنم که هرگز نفهمیدم داشتن آمار بالای جرم ، جنایت ، قاچاق و.... و سپس کشف و قلع و قمع و اِمحا و اِفشا و.... آنها را می توانم توانایی واقتدار نیروی انتظامی کشورم بدانم یا نه ؟
من با کمال شجاعت و جسارت اعتراف می کنم که یک انسان نَفَهم به تمام معنا هستم . لطفا یک نفر پیدا شود و به من بفهماند. لطفا .
- حسین ساجدى‌نیا، فرمانده نیروى انتظامى تهران روز شنبه اعلام کرده است، در چارچوب «طرح برخورد با حاملان سلاح سرد»، بیش از ۲۰۰ نفر در تهران بازداشت شده‌اند.به گفته وى این طرح از ساعت هشت صبح شنبه در پایتخت ایران آغاز شده و در کمتر از پنج ساعت ( توجه کنید فقط پنج ساعت ) این عده بازداشت شده‌اند.
- به گزارش ايسنا ، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر در نشستي با خبرنگاران اظهار كرد: در هفته جاري ۶۰۰ تن مواد مخدر در كشور امحا خواهد شد كه اين ميزان، بزرگ‌ترين امحاي مواد مخدر در طول تاريخ محسوب مي‌شود كه با حضور ميهمانان خارجي در ايران انجام خواهد شد. در اين مراسم ۳۰۰ تن مواد مخدر در تهران و ۳۰۰ تن مواد مخدر كه طي شش ماهه امسال در ساير استان‌ها كشف شده است، امحا مي‌شود. وي علت امحاي۶۰۰ تني مواد مخدر در كشور را افزايش شديد كشفيات مواد مخدر عنوان كرد و افزود: با توجه به كشفيات انجام شده، انبارهاي كشور گنجايش نگهداري مواد مخدر را ندارند، در نتيجه بنا شد ۶۰۰ تن از مواد مخدر كشف شده در هفته جاري امحا شود.
- فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر سه تن انواع مواد مخدر در کشور کشف مي‌شود که بيش از ۸۲درصد آن توسط نيروي انتظامي کشف مي‌شود. به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، در سال ۸۷، ۲۱۱۶ کيلوگرم و در سال ۸۸ ، ۶۸۶۷ کيلوگرم کراک در کشور کشف شده به طوري که کشفيات کراک ۱۲۱ درصد افزايش داشته است.
 - يک گزارش رسمي حكايت از کاهش ۶۰ درصدي قيمت مواد مخدر در کشور دارد .قیمت شیشه به گفته مسئولین ناجا از کیلویی ۱۲۰ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
- هر چند با توجه به ممنوعیت تولید، توزیع و مصرف مشروب‌های الکلی در ایران و پنهان بودن این موضوع در جامعه، نمی توان آمار دقیقی در مورد میزان مصرف سالانه مشروب‌های الکلی در جامعه ایران ارایه کرد، اما به گفته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، مصرف سالانه الکل در ایران ۲۰ میلیون لیتر است.فرمانده نیروی انتظامی ایران، ضمن انتقاد از مخفی کاری در آمارهای مربوط به مشروب‌های الکلی در کشور گفته بود: «در مورد الکل همواره بر مخفی کردن مشکلات آن در کشور تلاش شده است، در حالی که مصرف الکل و حتی افزایش مصرف آن در کشور یک واقعیت است.»
 - سایت خبرى بازتاب گفته است : «سالانه حدود ۴۰ میلیون لیتر مشروب‌های الکلى در بازار غیرقانونى ایران عرضه مى شود.»
- ابراهیم نقدی، مدیر کل حقوقی گمرک ایران اعلام کرد، مشروب‌های الکلی یکی از عمده‌ترین کالاهای قاچاق کشف شده در ایران در ۱۱ ماه اول سال ۸۸ بوده است.
 - بر اساس گزارش ناجا فاصله توليد تا مصرف مشروبات الكلي تنها ۱۰ روز است و به اين ترتيب آنقدر ریسک پائین است که توليد كننده تا زمان مصرف مشروبات هیچ هزينه‌اي دريافت نمی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: