۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

خرگوش لالا ، سنجاب لالا ، خرس های پشمالو لالا.....

می گوید: نمی دانی چه باربی های قشنگی داشت . چه لباسهای خوش رنگی تنشان بود . وسایل آشپزخانه را که نگو ، یک اجاق گاز اسباب بازی بود که واقعا می شد رویش غذا درست کرد. یک هلیکوپتر کنترل ازراه دورداشتند که تا ارتفاع خیلی زیادی بالا می رفت و موانع را هم تشخیص می داد . خلاصه آن قدر همه چیز برایش جالب بوده که وقتی تعریف می کند فکر می کنی به تماشای دیزنی لند فلوریدا رفته ، نه اسباب بازی فروشی سر خیابان . طوری با ذوق و شوق از چیزهایی که دیده می گوید که آدمی به سن وسال من هم هوس می کند کاش دوباره بچه می شد.
با افسوس ادامه می دهد : کاش سی سالی دیرتر بدنیا آمده بودم  یا چینی ها سی سالی زودتر شروع به توسعه اقتصادی کرده بودند . طوری ازنسل سوخته ی هم دوره ای هایش که از این چیزها محروم بوده اند می گوید که فکر می کنی چه موهبتی از ما دریغ شده است . 
تعریف می کند که آنجا عروسک هایی دیده هم قد یک بچه هشت ساله. و جالبتر اینکه اسم این عروسکها  Girlfriend و Boyfriend  بوده است .
یاد مطلبی که چند وقت پیش در رابطه با پروژه ساخت عروسک های باربی خوانده بودم می افتم. مقاله ای که در آن ، به تفصیل از فکر اولیه ساخت این عروسک ها تا سیر تکاملی اشان تا به امروز شرح داده بود. آن مقاله به اهداف سازندگان باربی در زمینه روشهای تربیت کودکان که با توجه به دیدگاه کارشناسان امور فرهنگی و تربیتی و با در نظر گرفتن اصول روانشناسی کودک تعیین شده بود اشاره می کرد و درتوضیح  بررسی های مربوط به سیر تکاملی عروسک ها به نکته جالبی به این شرح می پرداخت که ظاهرا پس از چند سال که از فراگیر شدن بازی دخترکان کوچک با این عروسک ها می گذرد ، مطالعات و نظرسنجی ها نشان می دهد  که نسل همبازی با عروسکان باربی، پس از ازدواج ، بدلیل از بین نرفتن تناسب اندامشان تمایلی به بارداری ندارند. در نتیجه شرکت سازنده ، طرح های جدیدی از باربی را که به شکل زنان باردار بوده اند به بازار عرضه می کند و بعد هم در طراحی های جدیدتر ، یک بچه ی کوچک با تمام وسایل لازم در کنار عروسک های مادر قرار می گیرد تا بچه ها در بازی هایشان فنون بچه داری را هم تجربه کنند. و با این روش ، نگاه تبلیغ شده قبلی تا حدودی کم رنگ می گردد.
به دوستم گفتم : آنها تمام کارهایشان حساب و کتاب دارد . مطئمن باش تفکرغالب بر عرضه ی  عروسکهای  Girlfriend و Boyfriend به بازار، با هدف هدایت بچه ها در زمینه کسب  تجربه ی داشتنِ دوست دختر و دوست پسرمی باشد تا در بزرگسالی در مواجهه با جنس مخالف خود دچار مشکلات عدیده نگردند. آنوقت تازه آقای صادق محصولی ما می فرمایند : مبانی دینی و مدهبی باید رکن اصلی مهد کودک ها باشد . و دراستان اردبیل ما، دوره آموزش نماز ویژه مربیان مهد کودک برگزار می شود.
 خواب شیرین تان گواراتر، آقایان مسئولین  .

هیچ نظری موجود نیست: